hostingcompany

hostingcompany

hostingcompany

hostingcompany

تجارت الکترونیک چیست ؟


با استفاده از وب سایت معتبر بر روی وب سایت خود ، فروشگاه اینترنتی الکترونیکی یا مشاغل وب سایت خود را به خرید و فروش کالاها یا ادارات با استفاده از وب سایت و مبادله پول و اطلاعاتی که می توانید در این زمینه ارائه دهید ، ارائه می دهد. با استفاده از این وب سایت می توانید با استفاده از منابع انسانی خود را از بین ببرید.


گرچه مشاغل الکترونیکی به همه قسمتها مشاغل آنلاین محدود شده است ، اما می توانید برزیل را به وب سایت خود بفرستید تا بتوانید به کالاهای تجاری و شرکت های مستقر بپردازید.

 

ادامه مطلب ...

نکات طلایی که بایستی قبل از ثبت دامنه اینترنتی بدانید

این موافقتنامه ثبت نام شرایط و ضوابط مورد توافق بین شما و شرکت  ثبت دامنه اینترنتی شما (علاوه بر این به عنوان "عضو") ، و OnlineNIC ، Inc. یک شرکت کالیفرنیا (علاوه بر این "ما" یا "ما") را نیز بیان می کند. ثبت نام و فروش نام دامنه سطح بالا "TLDs".

 

ادامه مطلب ...

سرور مجازی چیست؟ وهر آنچه بایستی در مورد آن بدانید

سرور مجازی چیست؟

تسهیل VPS یک سرور خصوصی مجازی است و یک سرور مجازی است. شرط تسهیل VPS یک سرور اختصاص داده شده را در یک شرایط تسهیل کننده مشترک تقلید می کند. در واقع هم تسهیل کننده و هم تعهد مشترک است.

VPS Hosting یکی از معدود انواع حساب های تسهیل کننده وب است که می توانید برای داشتن سایت خود در وب فهرست کنید. سرور مجازی چیست؟ برای داشتن سایتی در وب ، باید سوابق سایت خود را روی یک سرور وب قرار دهید.

تنظیم و معامله با سرور نمی تواند منحصراً پرهزینه و در عین حال مشکل ساز باشد. خرید تسهیلگری وب اجازه می دهد تا شخصی را برای اجاره فضای خود بر روی سرور وب ایجاد کند و این امر را برای شخص عادی ساده تر می کند که یک سایت بصورت آنلاین داشته باشد با توجه به اینکه آنها باید سوابق صفحه وب خود را به راحتی انتقال دهند (هیچ ترتیب سرور لازم نیست).


به همین دلیل VPS Hosting در رابطه با Shared و Dedicated بی نظیر است


با سرورهای متعهد ما ، کل سرور را اجاره می دهید. این ایده آل برای افرادی است که دارای ترافیک بسیار بالایی در سایت های خود هستند و یا نیاز به تنظیم سرور خود به روشی غیرقابل تصور دارند. با این وجود همه افراد نباید یک وب سرور کاملاً متعهد داشته باشند.سرور مجازی چیست؟ در صورت شروع کار با سایت خود ، می توانید مبلغ قابل توجهی از پول را به شرط خاموش شدن اجاره سرور کمی پس انداز کنید. تسهیل متقابل نقطه ای است که در آن شما کمی از سرور را با مشتری های مختلف به اشتراک می گذارید ، در حالی که مخالف اجاره کل سرور به خودتان نیست.

در صورت احتمال فکر کردن در مورد سرور متعهد و در صورت عدم اطمینان به طور مستقیم برای شما ، مطمئن نیستید ، شاید شما باید VPS را تسهیل کنید.

سرور مجازی چیست؟ و چگونه می توان کار میزبانی VPS را انجام داد؟

نوآوری در مورد تسهیل VPS مانند VMware یا Virtual Box است. این پروژه ها به شما امکان می دهند چند چارچوب کاری مجازی را در یک دستگاه اجرا کنید. به عنوان مثال ، منطقه کاری شما ممکن است ویندوز 7 را اجرا کند ، با این وجود می توانید چارچوب های کاری دیگری را نیز اجرا کنید ، برای مثال ویندوز XP یا لینوکس بدون اینکه انتظار داشته باشید کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.

سرور مجازی چیست؟ و مجازی سازی سیستم کاری

VPS تسهیل کننده پیش بینی های ما به روش مشابهی کار می کنند. در حالی که ما یک سرور فیزیکی داریم ، می توانیم چند چارچوب کار مجازی متنوع را روی آن سرور اجرا کنیم. هر چارچوب کاری مجازی به نظر می رسد که سرور اختصاصی بوده است. این امر به شما امکان می دهد تا کلیه مزایای یک سرور متعهد را با کمی هزینه بپردازید.

InMotion Hosting از Parallels Virtuozzo Containers برای مجازی سازی سیستم عامل استفاده می کند. به هر شرط تسهیل VPS به عنوان یک محفظه اشاره شده است و سرور فیزیکی که هر دارنده در اختیار آن قرار می گیرد به عنوان یک مرکز توجیه می شود.


سرور مجازی چیست؟ و مزایای میزبانی VPS چیست؟


تسهیل VPS به شما امکان تعدیل اشتراکی را می دهد در حالی که همزمان مانند یک سرور متعهد به شما نیرو و کنترل بیشتری می دهد.


حریم خصوصی از آنجا که سیستم عامل خود را به شخص دیگری منتقل نمی کنید ، هیچ سایت مختلفی روی سرور شما وجود ندارد که بطور قابل تصور به اسناد شما نزدیک شود.


شخصی سازی با یک سرور VPS ، سیستم عامل خود را دارید. علاوه بر این ، به معنای این است که شما در همه برنامه های سرور ، به عنوان مثال ، Apache ، PHP و MySQL ، وقایع خاص خود را دارید. در صورت خاموش بودن مجبور به تغییر هر یک از این مدیریت ها ، می توانید تغییراتی در متناسب با نیاز سرور ایجاد کنید.

کنترل اگر در حال معرفی برنامه های سرور هستید که نیاز به راه اندازی مجدد فریم ورک دارند ، می توانید هر وقت انجام دهید این کار را انجام دهید. با وجود این واقعیت که شما سرور را با سرورهای مختلف VPS به اشتراک می گذارید ، سرور VPS شما بدون تأثیرگذاری بر شخص دیگری می تواند مجدداً راه اندازی شود.


منابع اختصاص داده شده بر روی سرور VPS ، شما اقدامات RAM را هر زمان انجام داده اید متعهد شده اید. اصلاً مثل تسهیل مشترک نیست ، هیچ کس دیگری روی سرور شما وجود ندارد که بتواند در صورت نیاز به تمام رمها از آن استفاده کند!

سرور مجازی چیست؟ گزینه های مدیریت سرور VPS


مرحله تسهیل VPS ما تصمیمی را بین دو سبک خاص مدیریت ارائه می دهد. میزبانی وب cPanel VPS شامل تنظیمات بهینه سازی شده برای اجرای بهتر ، مجوز رایگان cPanel / WHM ، و تقویت کننده های برنامه ریزی شده برای سرور ساده تر تابلو است. Cloud VPS شامل دسترسی کامل به RAM ، RAM پشت سر هم و CPU و هزینه کمتری برای کنترل و سرعت بیشتر است.


سرور مجازی چیست؟ انواع میزبانی VPS


مشارکتها ممکن است با تسهیل کننده تامین کننده نوسان داشته باشند ، با این حال مایکروسافت وب دو نوع VPS را تسهیل می کند: Cloud VPS و VPS خصوصی.


سرور مجازی چیست؟ و Cloud VPS میزبانی چیست؟


Cloud VPS نوعی تسهیل کننده است که در آن سازمان های مختلف از وقایع جدا شده در یک میزبان یا سرور والدین مشابه استفاده می کنند. این شاید به رسمیت شناخته شده ترین نوع VPS تسهیل کننده باشد - وقتی می شنوید کسی در مورد VPS صحبت می کند ، محتمل ترین Cloud VPS است. همانطور که احتمالاً شما به "ابر" وابسته هستید ، مزیت دیگر این است که می توانید از هرجای دیگر به شرایط Cloud VPS خود دسترسی پیدا کنید.


با استفاده از Cloud VPS ، اگر سرور والدین دارای 64 مرکز هندلینگ باشد ، می تواند تا 64 مورد داشته باشد. هر نمونه ظرفیت و ظرفیت انتقال خاص خود را توزیع می کند ، بنابراین نمایشگاه شما تحت تأثیر سازمان های مختلف روی سرور به روشی که ممکن است با تسهیل مشترک ارائه ندهد. شما علاوه بر این ، ظرفیت و ظرفیت انتقال داده بیشتری را نیز بدست می آورید زیرا سازمان تسهیل کننده بر تعداد وقایعی که می توانند در هر سرور اصلی ایجاد کنند محدود شده است.


سرور مجازی چیست؟ میزبانی والدین خصوصی VPS چیست؟


میزبانی والدین خصوصی VPS رویکردی است برای به دست آوردن مزایای مجازی سازی بدون ارائه سرور والدین به سازمانهای مختلف. این یک تنظیم مجازی دلچسب ، سازگار و غیرفعال است که به شما قدرت تنها می دهد تا روی سرور اصلی والدین و دارایی های آن کار کنید. این بدان معناست که شما می توانید همان تعداد موقعیت های VPS را در اختیار سرور قرار دهید و همه آنها را مطابق آنچه مناسب می بینید کنترل کنید.


هر کاری را که تصمیم به انجام آن گرفتید ، برای شرایط فردی هزینه ای دریافت نمی کنید ، بلکه به طور کلی برای سرور مادر است.


همچنین اگر نیازهای شما ایجاد شود ، می توانید از سرورهای والدین نیز استفاده کنید ، و در صورت تسهیل در خدمات Liquid Web ، حتی می توانید از Interface Liquid Web Management نیز استفاده کنید تا به طور موثری اوقات خود را بین سرورهای خصوصی VPS وال یا یکی از Cloud VPS ما باز کنید. سرورهای اصلی

میزبانی VPS چگونه کار می کند

برای انتقال شرایط VPS ، سازمان تسهیل کننده شما یک Hypervisor یا مدیر دستگاه مجازی را روی سرور میزبان یا والدین خود اجرا خواهد کرد.

سرور VPS برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک سرور Cloud VPS معمولاً برای کارهای باقیمانده کمتری که نیاز به اجرای قابل اعتماد داشته باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد. سازمانها ممکن است از VPS استفاده کنند:

تسهیل کننده MarkcPanel یا Plesk را بررسی کنید.

به طور کلی ، شما می توانید از Cloud VPS برای هر کاری که می خواهید از یک سرور اختصاصی استفاده کنید ، استفاده کنید ، به هر حال به یاد داشته باشید که از ذخیره و ذخیره بزرگ و ظرفیت انتقال داده کمتری برخوردار خواهید بود. در صورت عدم نیاز به یک سرور متعهد کاملاً زحمت کشید ، VPS یک تصمیم فزاینده معقول است زیرا شما آنچه را که لازم دارید پرداخت می کنید.

اگر فکر می کنید در مورد انتخاب کم نظیر ، میزبانی والدین خصوصی VPS ، فکر می کنید به این دلیل است که به یک دفتر خصوصی مجازی احتیاج دارید یا یک شرکت وابسته به Cloud VPS یا یک ترکیب / پیشرفت وب سایت هستید. سرور مجازی چیست؟ اطلاعات بیشتر درباره تضادهای Cloud VPS و والدین خصوصی VPS که در اینجا تسهیل می شوند

چرا از VPS هاستینگ استفاده می کنیم؟

تسهیل VPS شامل چندین مزیت مهم است که بهترین نکات برجسته تسهیل مشترک و متعهد را تکمیل می کند.

مزایای میزبانی VPS

محبوب ترین های برجسته VPS شما به نحوه استفاده سازمان شما از آن متفاوت است. به هر صورت ممکن است ، به طور کلی ، چندین مزیت مهم برای Cloud VPS وجود داشته باشد:

شما ظرفیت و ظرفیت انتقال داده های خود را تعیین کرده اید و نیازی به انتقال به سازمان های مختلف ندارید.

تسهیل VPS به اندازه تسهیل گر مشترک نیست ، در عین حال به دلیل پرداخت هزینه آنچه شما نیاز دارید ، مقرون به صرفه تر از آن است که متعهد شوید. VPS مقدار قابل توجهی برای پول نقد منتقل می کند.

SSH و ریشه به وضعیت خود دسترسی پیدا می کنید و کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

تسهیل VPS استثنایی سازگار است ، بنابراین شما فقط نکات برجسته مورد نیاز خود را دریافت می کنید که حتی سیستم عامل دلخواه شما را نیز در خود جای داده است.

تسهیل VPS ، انجام آرماتورها را ساده می کند. با داشتن شبکه مایع ، تقویت کننده های روز به روز برای شرایط Cloud VPS ما استاندارد هستند.

شرایط VPS از یکدیگر محدود می شوند و باعث می شوند که امنیت بیشتری نسبت به موقعیتهای تسهیل کننده ایجاد شود.

تسهیل کننده VPS خصوصی دو یا سه مزیت اضافی را ارائه می دهد:

وقایع لینوکس و ویندوز VPS را در یک سرور cloud مشابه گزارش کنید. می توانید این کار را با Cloud VPS نیز انجام دهید ، به هر حال به یاد داشته باشید که برای هر مناسبت هزینه ای را پرداخت خواهید کرد.

موارد VPS را بطور موثر فعال کنید و از آنها تبادل کنید یا از آنها برای داشتن سایت های مشتری منحصر به فرد استفاده کنید.

این مزایا بدان معنی است که شما برای تحقق اهداف شغلی خود آماده تر هستید. این چیزی است که یکی از سرویس دهندگان وب مایعات برای بیان آن نیاز داشت:

وی ادامه داد: "به دنبال داشتن برنامه های تسهیل کننده برای تأمین کنندگان مختلف برای مدت طولانی ، من برای اولین بار از اولین تجربه VPS من ، چند ماه قبل کلیه محلات خود را به Liquid Web تغییر دادم. نکته خاصی که به طور غیر منتظره ای در فضای صفحه قرار گرفتم ، و در عرض چند دقیقه این گزینه را داشتم که از چارچوب آنها برای تعمیرات اساسی من استفاده کنم و سایت خود را به بخش بزرگتری منتقل کنم. " - دیوید ک.


تسهیل VPS می تواند به شما در انتقال یک برخورد قابل اعتماد برای مشتریان کمک کند. اندازه مناسب تسهیلگر خود را به طوری که شما می توانید حد مالی خود را به درستی صرف کنید و اطلاعات خود را ایمن نگه دارید تا از معافیت ها و جریمه ها دوری کنید.

سرور مجازی چیست؟ آیا VPS هاست ایمن و ایمن است؟

راستی ، محافظت شده است. امنیت VPS از جدایی هر مناسبت از موقعیتهای مختلف روی سرور منشا می گیرد. با تسهیل مشترک ، موقعیت هایی را که دارای دارایی های مشابه هستند و تحت تأثیر آسیب پذیری های یکدیگر قرار می گیرند ، متعادل کنید. انصراف از حمله دولت به یک سایت در یک موقعیت مشترک می تواند اطلاعات سازمان ها و سایت های دیگر را که در آن سرور تسهیل شده است ، کاهش دهد ، جایی که هر شرایط VPS جدا و تضمین می شود.

سرور مجازی چیست؟ آیا میزبانی VPS سریع و قابل اعتماد است؟

در واقع ، تسهیل VPS سریع و جامد است - این یک سازمان اصلی توضیح است که نسبت به آن به سمت تسهیل مشترک متمایل می شوند. از آنجا که شما باند خود را تقسیم می کنید.

https://hostingcompany.blogsky.com/1398/11/21/post-1/%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af%d8%9f

سرور میکروتیک چیست و هر آنچه بایستی در مورد آن بدانید؟

سرور میکروتیک چیست  MikroTik RouterOS ™ یک سیستم عامل مستقل مبتنی بر لینوکس برای روترها و نازک کننده های IA-32 است. به هیچ مؤلفه دیگری احتیاج ندارد و نیازی به پیش نیازهای نرم افزاری ندارد.خرید سرور میکروتیک  این برنامه با رابط کاربری آسان و در عین حال قدرتمندی طراحی شده است که به مدیران شبکه اجازه می دهد ساختارها و کارکردهای شبکه را مستقر کنند ،سرور مجازی میکروتیک  این امر به آموزش طولانی نیاز دارد و در جایی دیگر فقط با پیروی از دفترچه مرجع (و حتی بدون آن).

 

DHCP (پروتکل پیکربندی میزبان پویا) برای توزیع آسان آدرس های IP در یک شبکه استفاده می شود. اجرای MikroTik RouterOS  خرید سرور میکروتیک شامل بخش های سرور و مشتری است و مطابق با RFC 2131 است.

 

روتر از یک سرور جداگانه برای هر رابط شبیه به اترنت پشتیبانی می کند. سرور MikroTik RouterOS DHCP از وظایف اصلی ارائه آدرس IP / اجاره netmask ، دروازه پیش فرض ، نام دامنه ، سرورهای DNS و سرورهای WINS (برای سرویس دهنده های Windows) به هر مشتری درخواست کننده پشتیبانی می کند. زیرمجموعه شبکه DHCP)

برای اینکه سرور DHCP کار کند ، باید استخرهای IP نیز تنظیم شوند (آدرس IP خود سرور DHCP سرور میکروتیک چیست را در محدوده استخر قرار ندهید) و شبکه های DHCP.


 

همچنین امکان واگذاری اجاره نامه برای مشتریان DHCP با استفاده از سرور RADIUS وجود دارد. پارامترهای پشتیبانی شده برای سرور RADIUS به شرح زیر است:

 

 

درخواست دسترسی:

 

شناسه NAS - شناسه روتر

آدرس NAS-IP - آدرس IP روتر خود

پورت NAS - شناسه جلسه منحصر به فرد

NAS-Port-Type - اترنت

Calling-Station-Id - شناسه مشتری (شناسه فعال-مشتری)

آدرس IP-Framed - آدرس IP مشتری (آدرس فعال)

Called-Station-Id - نام سرور DHCP

نام کاربری - آدرس MAC مشتری (آدرس فعال-mac)

کلمه عبور - ""

دسترسی-پذیرش:

Framed-IP-Address - آدرس IP که به مشتری اختصاص می یابد

Framed-Pool - استخر IP که از آن طریق می توانید آدرس IP را به مشتری اختصاص دهید

نرخ محدودیت - محدودیت Datarate برای مشتریان DHCP. قالب خرید سرور میکروتیک: rx-rate [/ tx-rate] [rx-burst-rate [/ tx-burst-rate] [rx-burst-آستانه [/ tx-پشت سر هم-آستانه] [rx-burst-time [/ tx- زمان پشت سر هم] [اولویت] [rx-rate-min [/ tx-rate-min]]]].سرور میکروتیک چیست  همه نرخ ها باید با علامت 'k' (1000s) یا 'M' (1،000،000s) انتخاب شوند. اگر نرخ tx مشخص نشده باشد ، نرخ rx نیز با نرخ tx است. همین امر برای نرخ tx-burst-rate و tx-پشت سر هم-آستانه و tx- پشت سر هم است. اگر آستانه پشت سر سرور مجازی میکروتیک هم rx-burst و tx-burst-آستانه مشخص نشده باشند (اما سرعت پشت سر هم مشخص شده است) ، نرخ rx و tx-نرخ به عنوان آستانه پشت سر هم استفاده می شوند. اگر هر دو زمان rx-burst-time و tx-burst-time مشخص نشده باشند ، 1s به صورت پیش فرض استفاده می شود. اولویت مقادیر 1 تا 8 را به خود اختصاص می دهد ، جایی که 1 بالاترین اولویت را نشان می دهد ، اما 8 - کمترین. اگر rx-rate-min و tx-min-min مشخص نشده باشند ، مقدار rx مشخص شده و مقادیر TX استفاده می شود. مقادیر rx-min-min و tx-min-minx مقادیر نمی توانند از مقادیر RX و TX- نرخ تجاوز کنند.

Ascend-Data-Rate - محدود کردن نرخ داده tx / rx در صورت ارائه چندین ویژگی ، ابتدا نرخ داده tx ، داده دوم - rx را محدود می کند. اگر همراه با Ascend-Xmit-Rate استفاده شود ، نرخ rx را مشخص می کند. 0 نامحدود است

Ascend-Xmit-Rate - محدودیت نرخ داده tx. این ممکن است برای تعیین حد tx فقط  سرور مجازی میکروتیکبه جای ارسال دو صفت Ascend-Data-Rate-in-line (در این حالت Ascend-Data-Rate میزان دریافت را مشخص می کند) استفاده شود. 0 نامحدود است

Session-Timeout - حداکثر زمان اجاره نامه (زمان اجاره نامه)

MikroTik RouterOS computer کامپیوتر رایانه ای استاندارد سرور میکروتیک چیست  را به یک روتر شبکه قدرتمند تبدیل می کند. فقط کافی است رابط های رایانه ای شبکه ای استاندارد را برای گسترش قابلیت های روتر اضافه کنید. کنترل از راه دور با برنامه آسان Windows Real Time (WinBox)

 

کیفیت پیشرفته کنترل خدمات با پشتیبانی پشتیبان

فایروال کارآمد با فیلتر پروتکل P2P ، تونل ها و IPsec

پل زدن STP با قابلیت فیلتر

ویژگی های WDS و مجازی AP

HotSpot برای دسترسی به Plug-and-Play

پروتکل های مسیریابی RIP ، OSPF ، BGP

گیگابیت اترنت آماده است

پشتیبانی همزمان همزمان V.35 ، X.21 ، T1 / E1

ASP PPP با RADUIS AAA

تلفن IP

مدیر راه دور GUI winbox

مدیر شبکه کنسول telnet / ssh / سریال

پیکربندی و نظارت در زمان واقعی

و خیلی موارد دیگر (لطفا برگه مشخصات را ببینید)

این راهنما مراحل اساسی نصب و پیکربندی روتر اختصاصی رایانه شخصی  سرور میکروتیک چیست را که میکروتیک RouterOS running را اجرا می کند ، توصیف می کند.

فایل بایگانی نصب اولیه را بارگیری کنید.

بسته به نوع رسانه مورد نظر جهت نصب MikroTik RouterOS ™ یکی از انواع بایگانی زیر را برای بارگیری انتخاب کنید:

 

تصویر ISO - از CD نصب ، در صورت داشتن CD نویسنده برای ایجاد سی دی. تصویر ISO در پرونده بایگانی شده پرونده MTcdimage_v2-9-x_dd-mmm-yyyy_ (build_z) .zip دارای یک CD قابل بوت شدن است. این سی دی برای بوت کردن رایانه اختصاصی و نصب MikroTik RouterOS ™ در هارد یا فلش درایو استفاده می شود.

Netinstall - اگر می خواهید RouterOS را بر روی یک LAN با یک دیسک راه انداز فلاپی نصب کنید ، یا گزینه دیگری با استفاده از گزینه PXE یا EtherBoot توسط برخی از کارت های رابط شبکه پشتیبانی کنید ، این امکان را می دهد  سرور مجازی میکروتیک تا نصب واقعی شبکه ای داشته باشید. برنامه Netinstall در ویندوز 95/98 / NT4 / 2K / XP کار می کند.

MikroTik Disk Maker - اگر می خواهید فلاپی های نصب 3.5 "ایجاد کنید.سرور میکروتیک چیست  Disk Maker یک بایگانی استحصال DiskMaker_v2-9-x_dd-mmm-yyyy_ (build_z) .exe است که باید روی ویندوز 95/98 خود اجرا شود از ایستگاه های کاری NT4 / 2K / XP برای ایجاد فلاپی های نصب استفاده می شود. از فلاپی های نصب برای بوت کردن رایانه اختصاصی و نصب MikroTik RouterOS ™ در هارد یا فلش درایو استفاده می شود.

رسانه نصب را ایجاد کنید.

برای ایجاد CD یا فلاپی نصب از آرشیو نصب مناسب استفاده کنید.

 

برای CD ، تصویر ISO را روی CD خالی بنویسید.

برای فلاپی ها ، Disk Maker را در ایستگاه کاری ویندوز خود اجرا کنید سرور مجازی میکروتیک  تا فلاپی های نصب را ایجاد کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و فلاپی ها را طبق خواسته در FDD وارد کنید ، آنها را به عنوان Disk 1،2،3 و غیره قرار دهید.

نرم افزار MikroTik RouterOS Install را نصب کنید.

سخت افزار اختصاصی روتر رایانه شخصی شما باید دارای موارد زیر باشد:

CPU و مادربرد - نسل چهارم پیشرفته (فرکانس هسته 100 مگاهرتز یا بیشتر) سرور مجازی میکروتیک  ، نسل 5 (Intel Pentium، Cyrix 6X86، AMD K5 یا قابل مقایسه) یا تک پردازنده جدید Intel IA-32 (i386) سازگار (پردازنده های چندگانه پشتیبانی نمی شوند)

RAM - حداقل 64 MiB ، حداکثر 1 GiB؛ 64 MiB یا بیشتر توصیه می شود

هارد دیسک / فلش - کنترلر و درایو رابط استاندارد ATA (کنترلرها و درایوهای SCSI و USB پشتیبانی نمی شوند ؛ سرور میکروتیک چیست کنترلرهای RAID که به درایورهای اضافی نیاز دارند پشتیبانی نمی شوند) با حداقل 64 مگابایت فضای

سخت افزار مورد نیاز فقط برای زمان نصب

 

بسته به روش نصب انتخاب شده ، روتر باید دارای سخت افزار زیر باشد:

 

نصب مبتنی بر فلاپی - کنترل کننده استاندارد فلاپی AT و درایو دیسک 3.5 '' به عنوان اولین درایو فلاپی (A) متصل شده است. صفحه کلید AT ، PS / 2 یا USB؛ کارت کنترلر و مانیتور ویدیویی سازگار با VGA

نصب مبتنی بر سی دی - کنترلر رابط استاندارد ATA / ATAPI و درایو سی دی که از سی دی های قابل بوت "El Torito" پشتیبانی می کند (لازم است شما نیز بررسی کنید که آیا بایوس روتر از بوت شدن از این نوع رسانه پشتیبانی می کند یا خیر ، اگر El Torito توسط BIOS پشتیبانی نمی شود ، با استفاده از Smart Boot Manager Floppy هنوز می توانید از CD بوت شوید)؛ صفحه کلید AT ، PS / 2 یا USB؛ کارت کنترلر و مانیتور ویدیویی سازگار با VGA

نصب شبکه مبتنی بر فلاپی - کنترل کننده استاندارد فلاپی AT و درایو دیسک 3.5 ''  سرور میکروتیک چیست که به عنوان اولین درایو فلاپی متصل شده اند (A)؛ کارت رابط شبکه PCI اترنت پشتیبانی شده توسط MikroTik RouterOS (به لیست درایور دستگاه برای لیست مراجعه کنید)

نصب کامل مبتنی بر شبکهسرور مجازی میکروتیک  کارت رابط شبکه PCI Ethernet پشتیبانی شده توسط MikroTik RouterOS (با مراجعه به لیست درایور دستگاه) با ROM با PXE یا EtherBoot پسوند ROM (شاید لازم باشد که بررسی کنید که بایوس روتر از بوت شدن از شبکه پشتیبانی می کند)

توجه داشته باشید که اگر از Netinstall استفاده می کنید ، می توانید در طی مراحل نصب مجوز نرم افزار را صادر کنید (نکته بعدی این بخش نحوه انجام آن را توضیح می دهد).

 

روتر اختصاصی PC خود را از Media Installation که ایجاد کرده اید سرور مجازی میکروتیک بوت کنید و در حالی که HDD مجدداً بازسازی می شود و MikroTik RouterOS خرید سرور میکروتیک روی آن نصب می شود ، دستورالعمل ها را روی صفحه کنسول دنبال کنید. پس از نصب موفقیت آمیز ، لطفاً رسانه نصب را از سی دی یا فلاپی درایو خود برداشته و برای راه اندازی مجدد روتر ، "Enter" را بزنید.

 

مجوز نرم افزار.

هنگام بوت شدن ، این نرم افزار به شما امکان می دهد از تمام ویژگی های آن به مدت 24 ساعت استفاده کنید (توجه داشته باشید که می توانید با خاموش کردن روتر از شمارش معکوس مکث کنید). اگر در این مدت زمان کلید مجوز وارد نشود ، روتر غیرقابل استفاده خواهد شد و به نصب مجدد کامل احتیاج دارید.

 

طرح مجوز RouterOS بر خرید سرور میکروتیک  اساس شناسه نرم افزار است.سرور میکروتیک چیست برای مجوز نرم افزار ، باید شناسه نرم افزار را بدانید. این در طی مراحل نصب نشان داده می شود ، همچنین می توانید آن را از طریق کنسول سیستم یا Winbox دریافت کنید. برای دریافت شناسه نرم افزار از کنسول سیستم ، نوع: / مجوز سیستم را چاپ کنید (توجه داشته باشید که ابتدا باید روتر را وارد کنید ؛ به طور پیش فرض سرپرست کاربر بدون پسورد وجود دارد (فقط در هنگام درخواست رمز عبور کلید [Enter] را فشار دهید)). بخش های زیر را در پیکربندی اصلی روتر خود مشاهده کنید

 

پس از شناسنامه ، می توانید مجوز دریافت کنید:

 

شما باید روی سرور حساب ما یک حساب کاربری داشته باشید. اگر در www.mikrotik.com حساب کاربری ندارید ، کافی است دکمه "جدید" را در گوشه سمت راست بالای صفحه وب MikroTik فشار دهید تا حساب خود را ایجاد کنید

سطح مجوز مناسب را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. لطفاً دفترچه راهنما یا ویکی را ببینید.خرید سرور میکروتیک  توجه داشته باشید که مجوز رایگان با ویژگیهای محدود (بدون محدودیت زمانی) وجود دارد

روش های مختلفی برای دریافت مجوز از سرور حساب وجود دارد:

شناسه نرم افزار را در سرور حساب وارد کرده و کلید مجوز را از طریق ایمیل دریافت کنید. می توانید پرونده دریافت شده روی سرور FTP روتر را بارگذاری کرده یا آن را در پنجره Winbox باز شده بکشید

می توانید پرونده را با ویرایشگر متن باز کنید و محتویات را کپی کنید. سپس متن را در کنسول سیستم (در هر منو - فقط باید وارد سیستم شوید) یا در پنجره System-> License of Winbox قرار دهید.

اگر روتر دارای اتصال به اینترنت است ، می توانید مجوز را مستقیماً از داخل آن بدست آورید. دستورات در دفترچه راهنما شرح داده شده است. توجه داشته باشید که باید Allow را برای استفاده از حساب من در گزینه netinstall برای حساب کاربری خود داشته باشید. می توانید با پیگیری تغییر لینک اطلاعات کاربر در صفحه اصلی سرور حساب ، آن را تنظیم کنید.

یادداشت

دیسک سخت در حین نصب کاملاً بازسازی می شود و تمام داده های روی آن از بین می رود!

 

خرید سرور میکروتیک شما می توانید هارد دیسک را با نصب MikroTik RouterOS نصب شده به سخت افزار جدید بدون از دست دادن مجوز جابجا کنید ، اما شما نمی توانید RouterOS را بدون خرید مجوز دیگری (به جز شرایط خرابی سخت افزار) به یک هارد دیسک دیگر منتقل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس ky-support@mikrotik.com بنویسید.

 

توجه داشته باشید! برای نصب مجدد روتر MikroTik از دستور فرمت MS-DOS  یا سرور مجازی میکروتیک سایر ابزارهای قالب خرید سرور میکروتیک دیسک خود استفاده نکنید! این امر باعث می شود که نرم افزار-ID تغییر کند ، بنابراین برای اجرای MikroTik RouterOS نیاز به خرید مجوز دیگری دارید.

 

ورود به روتر MikroTik

شرح

به طور معمول توسط آدرسهای IP با a به روتر متصل می شوید

هنگام ورود به روتر از طریق کنسول ترمینال ، سریعاً ورود به سیستم MikroTik RouterOS presented به شما ارائه می شود. برای ورود به روتر برای اولین بار از "مدیر" و هیچ گذرواژه (ضربه [Enter]) استفاده کنید ، برای مثال:

افزودن بسته های نرم افزاری

برای به روزرسانی بسته های روتر ، با استفاده از حالت انتقال باینری ، به سادگی بسته ها را از طریق ftp روی روتر بارگذاری کنید. بعد از آپلود کردن بسته ها ، روتر را راه اندازی مجدد کنید ، و ویژگی هایی که توسط آن بسته ها ارائه شده است در دسترس خواهد بود (البته درمورد نوع مجوز شما).

حرکت در کنسول ترمینال

شرح

صفحه نمایش و فرمان سریع

پس از ورود به روتر به شما می آید با MikroTik RouterOS ™ صفحه نمایش خوش آمدید و فرمان ، به عنوان مثال:

فرض کنید برای راه اندازی شبکه زیر باید روتر MikroTik را پیکربندی کنید:

در مثال فعلی ما از دو شبکه استفاده می کنیم:

شبکه محلی با آدرس شبکه 192.168.0.0 و netmask 24 بیتی: 255.255.255.0. آدرس روتر در این شبکه 192.168.0.254 است

شبکه ISP با آدرس 10.0.0.0 و netmask 24 بیتی 255.255.255.0. آدرس روتر در این شبکه 10.0.0.217 است

با استفاده از دستورات زیر می توانید آدرس ها را اضافه و مشاهده کنید:

 

در اینجا ، ماسک شبکه در مقدار آرگومان آدرس مشخص شده است.سرور میکروتیک چیست  از طرف دیگر ، استدلال "netmask" می توانست با مقدار "255.255.255.0" استفاده شودسرور مجازی میکروتیک آدرس شبکه و پخش در ورودی مشخص نشده است  خرید سرور میکروتیک  زیرا می توان آنها را به صورت خودکار محاسبه کرد.

لطفا توجه داشته باشید که آدرس های اختصاص داده شده به رابط های مختلف روتر باید به شبکه های مختلف تعلق داشته باشند.